Εκτύπωση

Ήπια άνοδο στις πωλήσεις γαλακτοκομικών

O εγχώριος κλάδος της παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων αναλύεται σε πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat Α.Ε. Σύμφωνα με τη Μαρία Θεοδοσοπούλου, Sectorial Studies Consultant, η βιομηχανία γαλακτοκομικών προϊόντων αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της εγχώριας βιομηχανίας τροφίμων, καθώς περιλαμβάνει μερικές από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες ειδών διατροφής της χώρας.

Μάλιστα, συνιστά έναν εξαιρετικά ανθεκτικό κλάδο, δεδομένου ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα εντάσσονται στα βασικά είδη διατροφής των Ελλήνων καταναλωτών. Επιπλέον, πολλές εταιρείες που  ασχολούνται με την παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων, επενδύουν συνεχώς στην αναβάθμιση του παραγωγικού τους εξοπλισμού, αλλά και στη δημιουργία νέων προϊόντων, προκειμένου να ανταποκριθούν στις εκάστοτε καταναλωτικές ανάγκες.

Αναμφίβολα, η αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων δεν έμεινε ανεπηρέαστη από την οικονομική ύφεση των τελευταίων ετών. Οι βασικότεροι λόγοι που συνέβαλαν στη μείωση της εγχώριας κατανάλωσης, ήταν η σταδιακή συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ και η κατάρρευση του δικτύου καταστημάτων της Μαρινόπουλος.

Ωστόσο, το 2018 ο κλάδος άρχισε να παρουσιάζει μία σταθερότητα, σημειώνοντας μικρή άνοδο, η οποία φαίνεται να συνεχίζει και το 2019. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, ο συνολικός τζίρος του κλάδου των γαλακτοκομικών προϊόντων από τα super market - συμπεριλαμβανομένων και των καταστημάτων της Lidl - ανήλθε στα €1,648 δισ., παρουσιάζοντας οριακή αύξηση σε σχέση με το 2017. Επίσης, ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις και το πρώτο πεντάμηνο του 2019, αγγίζοντας περίπου τα €627 εκ.

Βέβαια τα έσοδα στο συγκεκριμένο κλάδο είναι πολλά περισσότερα, αν αναλογιστεί κανείς τις πωλήσεις σε χώρους εστίασης, αλλά και σε μικρότερα καταστήματα λιανικής πώλησης (mini market, αρτοποιεία κ.α.). Για το λόγο αυτό, αρκετές βιομηχανίες τροφίμων έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να διευρύνουν την προϊόντική τους βάση, εισχωρώντας στην αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων.


MTheodosopoulou

««Αναμφίβολα, η τόνωση της εγχώριας βιομηχανίας γαλακτοκομικών θα μπορούσε να επιτευχθεί τόσο με τη δημιουργία νέων καινοτόμων προϊόντων, όσο και με την ενίσχυση της διεθνούς εξωστρέφειας των εταιρειών».


.

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου:

Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές κατάστάσεις 99 επιχειρήσεων παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων. Τα βασικά συμπεράσματα συνοψίζονται στα εξής:


  • Ο Κύκλος Εργασιών το 2017 αυξήθηκε κατά 4,6% στα €2,04 δισ., από €1,95 δισ. 2016.

dairypr1

  • Τα ΚΠΤΦΑ αυξήθηκαν σημαντικά κατά 34,7% στα €175,88 εκ., από €130,61 εκ. το 2016. Τα ΚΠΦ σημείωσαν μεγαλύτερη άνοδο κατά 59%, αγγίζοντας τα €110,14 εκ., από €69,25 εκ. το προηγούμενο έτος.
  • Τα περιθώρια EBITDA και EBT διαμορφώθηκαν στο 6,8% και 2,5% αντίστοιχα.

dairypr2

  • Η κεφαλαιακή μόχλευση βελτιώθηκε στο 1,36 προς 1.
  • Οι Απαιτήσεις εισπράχθηκαν περίπου σε 107 ημέρες, από 115 ημέρες το 2016.
  • Η σύνθεση παθητικού σε ποσοστά:

dairypr3

 

Για περισσότερες πληροφορίες - Γραφείο τύπου Infobank Hellastat Α.Ε.

Κατερίνα Μιχαλοπούλου

e: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., t: 210 8939003